Ганно-Опанлинський НВК
Творчий звіт
вчителя географії
Зіборова Юрія Вікторовича
за 2012-2017 роки
атестаційного періоду
Моє педагогічне кредо:
Повноцінна розумова
праця- це осмислення, а не заучування.
Людська особливість – це
найскладніший сплав фізичних і духовних сил, думок, почуттів, волі, характеру, настроїв.
Без знання цього
неможливо ні вчити, ні виховувати.
В. О. Сухомлинський
Я , Зіборов Юрій Вікторович працюю у школі 20 років
Моя педагогічна проблема: «Застосування
інтерактивних технологій на уроках географії»
Моя думка, що до формування творчої особистості на
уроках географії- це насамперед:
-
постійне розв’язування всебічних творчих завдань;
-
потрібність урахування вікових особливостей учнів;
-
обов’язкове залучення усіх учнів до роботи;
-
різні засоби та підходи до учнів.
Завдання географії - формування розвиненої та активної особистості
Потрібно, щоб учень володів якостями, такі як:
-
комунікабельність, контактність;
-
опрацювання інформації;
-
самостійність при набутті необхідних знань та
застосування їх на практиці;
-
розвиток інтелекту, морального і культурного рівню.
Вивчаючи тему «Охорона природних ресурсів України» у 8 класі застосовую
метод «клуб-дискусія», де учні діляться на 2 групи, та їм пропонується
аргументовано підтвердити або
спростувати проблемне запитання: «Є твердження учених, що за сучасних умов
масштаб діяльності людини можна порівнювати з природними. Питання: чи може
людина нейтралізувати негативні наслідки своєї діяльності позитивним впливом на
природу?»
Так, вивчаючи тему у 9 класі «Населення України» я проводжу конференцію
формуючи особистісно- значущу для них мету методом проблемації: «Чому зменшується
кількість населення України?»
Виступаючи учні аналізують, шукають причини
зменшення населення, тобто розв’язують проблему.
Проблемно- пошукова робота, яку я застосовую на
уроках географії формує у учнів систему знань. Наприклад тема «Природа Антарктиди»
у 7 класі обговорюється у малих групах і створюються такі проблеми:
1. Чому вчені багатьох країн
вивчають цей суровий материк?
2. Чому ці дослідження
важливі?
3. Чому необхідне міжнародне
співробітництво?
4. Чому тут заборонено
господарську діяльність та воєнні дії?
Що стосується проблемних завдань, то іноді вони залишаються не
розв’язаними, тому я пропоную учням підказку у вигляді алгоритму у відповіді.
Наприклад: « Чому в Анктарктиді
будують будинки на полях так само, як в
Азії, де замість вулиць- протоки і канали.»
Підказка: «Стокові вітри, що дмуть з центра Антарктиди несуть не тільки
морозне повітря, а й …» Учні легко знаходять відповідь на запитання.
Коли вивчаємо тему « Моря України» у 8 класі- прояснюю, що вітчизняні вчені встановили наступне: наступ
Чорного моря на сушу за рік дорівнює 5 мм . Це відчули на собі мешканці херсонщіни (у
селищі Блакитне в 2003 р. зникло під водою 2 км території).
Звідси виникає проблемне питання: «Що станеться з Причорноморською
низовиною через 1000 років?».
Відповідь учнів однозначна: «Територія буде затоплена і під водою опиниться
острів Джирилгач та територія Крима зменшиться.».
Залежність клімату любої місцевості від географічної широти (кут падіння
сонячних променів)дкже гарно підтверджується на прикладі вивчення теми « Клімат
Африки».
Учні визначають, що клімат території залежить від географічної широти і
наслідком цього є кут падіння сонячних променів- кількість сонячного
тепла- температура повітря.
Я приділяю увагу такій формі, як «самостійна робота».
Самостійна робота з додатковою інформацією, текстом підручника, в групах-
активізує розумову діяльність. Учні розкривають суть явища, визначають основний
зміст.
Інтерес до уроку також викликають ділові ігри, екскурсії, експедиції ,
уроки-подорожі. Це сприяє розкриттю творчої особистості учня .
Такі форми роботи, як
прес-конференції, семінари, застосовую у 10 класі при вивченні тем:
«Країни Європи», «Країни Азії», «Глобальні проблеми людства».
Дуже ефективною формою роботи, яку я застосовую на уроках- це проект. Ця
робота сприяє повторенню та систематизації навчального матеріалу, проводженню
досліджень розробляючи якийсь послідовний ланцюг і роблячи на цьому логічний
висновок. Також цей метод виховує у учнів відповідальність за спільну роботу.
Логічне закінчення проекта – його презентація.
Велику роль відіграє позакласна робота: тижні географії, тематичні
виставки, участь у різних обласних конкурсах.
Результати моєї педагогічної
діяльності:
-
участь у різноманітних конкурсах:
1.Міжнародна природознавча гра
«Геліантус»
2. Обласний конкурс «Моя
Батьківщина - Україна» - 3 місце
Обласний етап Всеукраїнської експедиції
учнівської та студентської молоді «Моя
Батьківщина - Україна»
Напрям експедиції: «Географія
рідного краю»
Краєзнавчо-дослідницька робота:
«Географічне положення
с.Ганно-Опанлинка та дослідження зміни впливу основних кліматотвірних чинників
на сівозміни різних видів культурних рослин в господарстві періоду кінця 50-60-х років ХХ століття і до
нашого часу»
-
участь у географічних
олімпіадах
-
участь у різноманітних
туристичних змаганнях шкільного та районного рівня
-
туристично- краєзнавча
робота: екологічна стежина «Марусине озеро»
-
екологічні акції та
марафони тема «Чисте довкілля»:
1.
Похід у природу: «Знайомство
з фауною Приазов’я»
2.
Похід у природу:
«Знайомство з флорою Приазов’я»
3.
Екскурсія: « Ботіївська
вітрова станція»
4.
Екскурсія до м.
Бердянськ:
«Зоопарк Сафарі»
«Батанічний сад»
«Дельфінарій»
5.
Екскурсія до заповіднику
«Асканія-Нова»
6.
Екскурсія до Азовського
моря: «Підводний світ Азовського моря».
7.
Прибирання території
екологічної стежини « Марусине озеро»
8.
Озеленіння території
школи
Я являюсь членом РМО вчителів
географії, де виступав з доповідями:
2012 р. – Доповідь на тему: «
Компетентність випускника сільської школи»
2014 р. - Доповідь
на тему: «організація індивідуальної роботи з учнями і батьками»
2016 р. - Доповідь на тему:
«Розвиток творчого мислення учнів»
Перспективи
і задачі на майбутнє
-
підвищення рівня
начальних досягнень
-
стимулювання глибшого
осмислення нових знань міцного запам’ятовування навчального матеріалу
формування вмінь та навичок самостійної роботи
-
творчий учитель виховує
творчого учня та творчі особистисні якості школярів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий